بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی اجمالی و نگاه اولیه به خانواده هوآوی Mate 40

معرفی اجمالی و نگاه اولیه به خانواده هوآوی Mate 40

همزمان با شروع ماه آبان، هوآوی (Huawei) در طی مراسمی آنلاین از پرچمداران جدید سری Mate خود رونمایی کرد. جدیدترین سری پرچمداران Mate، خانواده Mate 40 هستند که در 3 مدل مختلف Mate 40، Mate 40 Pro و Mate 40 Pro Plus عرضه خواهند شد. نسل جدید این خانواده از نمایشگرهایی بزرگ‌تر، پردازنده‌ای با معماری جدید و باتری بهینه تر بهره می‌برند. برخلاف نسل‌های قبلی، نسخه پایه از پردازنده ضعیف تری نسبت به برادران بزرگ‌تر از خود بهره می‌برد که این موضوع در زمان معرفی، بسیار برای کاربران بحث برانگیز بود. در ادامه نگاهی کامل به آخرین رویداد هوآوی و پرچمداران جدید سری Mate خواهیم داشت؛ پس با ما در فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

طراحی، معماری و نمایشگر

 

معرفی اجمالی و نگاه اولیه به خانواده هوآوی Mate 40

 

همانند نسل قبل، خانواده میت 40 نیز با بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیوم طراحی شده‌اند. برخلاف گذشته که بدنه فلزی یک مزیت محسوب می‌شد؛ امروزه بدنه تمامی موبایل‌های پرچمدار از جنس شیشه است و دلیل این مسئله در پشتیبانی موبایل‌های پرچمدار از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس خلاصه می‌شود. بر این اساس تنها موبایل‌های با پوشش پشتی شیشه‌‌ای قادر به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم هستند و در صورتی که بدنه پشتی موبایل شما از جنس فلز باشد قادر به استفاده از مکانیزم شارژ بی‌سیم نخواهید بود. هوآوی میت 40 در ابعادی معادل 6.2x2.8x0.35 اینچ طراحی شده که این مقدار در نسخه‌های میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس، به 6.4x3x0.36 افزایش می‌یابد. تمامی موبایل‌های خانواده Mate 40 از استاندارد IP68 بهره می‌برند که بر این اساس در مقابل گرد وخاک مقاوم بوده و می‌توانند به مدت 30 دقیقه در عمق 2 متری زیرآب دوام بیاورند.

کلیه نمایشگرهای به کار رفته در خانواده Mate 40 از پنل OLED استفاده می‌کنند. نمایشگر استفاده شده در Mate 40 نزدیک به 6.5 اینچ طول دارد و از نرخ نوسازی Refresh Rate) 90) هرتزی بهره می‌برد. رزولوشن ارائه شده به وسیله این نمایشگر معادل 1080x2376 پیکسل بوده و نسبت نمایشگر به بدنه در آن به 89 درصد می‌رسد. Mate 40 Pro و Mate 40 Pro Plus از پنل‌هایی مشابه با نسخه پایه بهره‌ می‌برند اما در آن‌ها شاهد نمایشگری بزرگتر با طول 6.76 اینچ هستیم. رزولوشن این نمایشگرها به کیفیت 1344x2772 پیکسل رسیده و نسبت نمایشگر به بدنه، به مقدار قابل توجه 94 درصد افزایش یافته است!

استفاده از نمایشگرهایی بزرگ با رزولوشن مناسب، پنل OLED و نرخ نوسازی 90Hz سبب شده تا پرچمداران جدید هوآوی در زمینه موبایل گیمینگ نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشند.

 

سخت افزار، نرم افزار و رابط کاربری

 

معرفی اجمالی و نگاه اولیه به خانواده هوآوی Mate 40

 

خانواده Mate 40 با جدیدترین نسخه اندروید، یعنی اندروید 10 روانه بازار می‌شوند و از آخرین نسخه رابط کاربری هوآوی یعنی EMUI 11 بهره خواهند برد. متاسفانه به دلیل تحریمات آمریکا علیه هوآوی، پرچمداران جدید این شرکت از تمامی سروریس‌های گوگل بی‌بهره خواهند بود که این مسئله می‌تواند یک چالش بزرگ برای علاقه مندان به خرید محصولات جدید هوآوی باشد.

معماری پردازنده‌های هوآوی وارد نسل جدیدی شده‌ است که نامگذاری متفاوت آن‌ها را توجیح می‌کند. هوآوی هم همانند اپل توانسته به معماری 5 نانومتری دست پیدا کند و خانواده Mate 40 اولین محصولات هوآوی هستند که با پردازنده Kirin 9000 عرضه می‌شوند. پردازنده جدید هوآوی به طور کامل از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند و برای اولین بار در دو سری مختلف تولید شده است.

هوآوی میت 40 از پردازنده Kirin 9000E بهره می‌برد که نسخه پایه تراشه جدید می‌باشد؛ اما میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس از تراشه Kirin 9000 بهره می‌برند. از نظر پردازشی هر دو پردازنده عملکرد یکسانی دارند و از 8 هسته پردازشی بهره می‌برند. اما تفاوت میان این دو پردازنده بیشتر در بخش گرافیکی خود را نشان می‌دهد. پردازنده Kirin 9000E به چیپ گرافیکی Mali-G78 MP22 مجهز شده در حالی که Kirin 9000 از چیپ گرافیکی Mali-G78 MP24 بهره می‌برد. فارغ از جزئیات پیچیده سخت افزاری که زمان اشاره به آن‌ها در این مقاله نیست؛ می‌توان تفاوت تعداد هسته‌های گرافیکی (24 و 22) را بزرگترین تفاوت میان پردازنده‌های جدید هوآوی دانست.

هوآوی Mate 40 با 8 گیگابایت رم و در دو نسخه با 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این در حالیست که نسخه پرو با همین مقدار رم و با 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی آماده شده است. در نهایت بزرگترین عضو خانواده یعنی Mate 40 Pro Plus تنها با یک کانفیگ ارائه شده و علاقه مندان به برند هوآوی می‌توانند این موبایل پرچمدار را با 12 گیگابایت رم در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی تهیه نمایند.

نکته‌ای که در این بخش بسیار حائز اهمیت است؛ بازگشت کارت‌های حافظه به پرچمداران جدید هوآوی می‌باشد. تمامی اعضای سری Mate 40 از نانو مموری‌هایی با حجم حداکثر 256 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند که همچون گذشته قادر به نصب آن‌ها در خشاب سیم کارت هستید.

 

دوربین و سیستم عکاسی

 

معرفی اجمالی و نگاه اولیه به خانواده هوآوی Mate 40

 

هواوی میت ۴۰ در پنل پشتی خود سه دوربین مجزا دارد که این دوربین‌ها با همان چینش دوربین‌های مدل‌های پرو در پنل پشتی قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی میت ۴۰ از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که همان حسگر میت ۴۰ پرو و پرو پلاس است. این حسگر ۵۰ مگاپیکسلی در پشت لنز f/1.9 جای گرفته و از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) استفاده می‌کند. دوربین اصلی میت ۴۰ که با ابعاد 1/1.28 اینچ بزرگ‌ترین حسگر تصویر موبایلی دنیا محسوب می‌شود، ویدئوها را با حداکثر وضوح 8K ضبط می‌کند. هواوی می‌گوید دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به‌کاررفته در خانواده‌ی میت ۴۰ از حالت فیلم‌برداری 720 پیکسلی با نرخ ۳٬۸۴۰ فریم ‌بر ثانیه‌ پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم میت ۴۰ از نوع فوق عریض است، حسگر ۱۶ مگاپیکسلی دارد و به لنز f/2.2 مجهز شده. دوربین آخر مجهز به حسگر هشت مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتوی f/2.4 با بزرگ‌نمایی سه برابری اپتیکال است.بر خلاف پیشرفت‌های بزرگ نسل جدید خانواده Mate نسبت به نسل قبل، پسرفت‌هایی نیز در این سری دیده می‌شود. چینی‌ها احتمالا با انگیزه‌ی کوچک‌ترکردن حسگر و کاهش ابعاد بریدگی صفحه، سلفی ۳۲ مگاپیکسلی میت ۳۰ پرو را در نسل جدید به ۱۳ مگاپیکسلی تغییر داده‌اند؛ که این برای علاقه مندان به عکس سلفی می‌تواند بسیار نارحت کننده باشد.

 

باتری

 

معرفی اجمالی و نگاه اولیه به خانواده هوآوی Mate 40

 

در رابطه با باتری و مکانیزم شارژ، تفاوت‌های فاحشی میان نسخه پایه با نسخه‌های پرو و پرو پلاس دیده می‌شود. میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس از باتری ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات استفاده می‌کنند؛ در حالی که مدل معمولی مجهز به باتری ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی ۴۰ وات می‌باشد. تفاوت‌های ذکرشده موجب می‌شود تا نسخه‌های Pro و Pro Plus شارژدهی بهتری داشته باشند و مهم تر از آن، بسیار سریع تر از نسخه پایه شارژ شوند.

 

قیمت، زمان عرضه و جمع بندی

 

معرفی اجمالی و نگاه اولیه به خانواده هوآوی Mate 40

 

پیش فروش تمامی اعضای خانواده Mate40 هم اکنون شروع شده و زمان عرضه عمومی ماه نوامبر 2020 می‌باشد. قیمت و رنگ بندی هر یک از پرچمداران جدید هوآوی به شکل زیر است :

  • هوآوی Mate 40 : قیمت پایه 900 یورو | نقره گرادیان، مشکی، سفید، سبز و زرد
  • هوآوی Mate 40 Pro : قیمت پایه 1200 یورو | نقره‌ گرادیان، سفید، مشکی، سبز و زرد
  • هوآوی Mate 40 Pro Plus : نزدیک به 1400 یورو | سفید براق و مشکی براق

 

پرچمداران جدید هوآوی پیشرفت چشم گیری نسبت به نسل پیش از خود داشته‌اند و در تست‌های سخت افزاری عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود نشان داده‌اند؛ اما همچنان تحریمات آمریکا علیه هوآوی تاثیرات بسیار مخرب خود را بر عملکرد این برند گذاشته است و عدم بهره مندی پرچداران جدید این شرکت از سرویس‌های گوگل نمونه‌ای از این مشکلات است. باید دید که پس از عرضه عمومی و گذشت زمان، واکنش کاربران به این برند به چه شکل خواهد بود؛ و اینکه این کمپانی بزرگ چینی در برابر تحریمات آمریکا چه راهکاری را پیش خواهد گرفت.

 

منبع : GSMarena


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده