بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 | طراحی کلاسیک در کنار تکنولوژی مدرن

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 | طراحی کلاسیک در کنار تکنولوژی مدرن

با همه گیر شدن استفاده از گجت های هوشمند، ساعت ها دچار تحولات بسیاری شدند و به نوعی می‌توان گفت که امروزه ساعت های هوشمند محبوب ترین گجت‌های سلامتی محسوب می‌شوند. پدید آمدن این بازار موجب شد تا برندهای قدیمی اقدام به تولید ساعت‌های هوشمند خود نمایند و ما شاهد ورود محصولات جدیدی همچون اپل ‌واچ از‌ شرکت اپل، گلکسی واچ‌ از کمپانی سامسونگ و ساعت‌های هوشمند برندهای مختلف دیگر باشیم. اما تنها شرکت‌های قدیمی نیستند که به دنبال جذب مشتریان این بازار می‌باشند؛ بلکه شرکت‌های جدیدی پا به میدان گذاشتند که برخی از آن‌ها همچون شرکت اِمیزفیت (Amazefit) کلیه تمرکز خود را بر روی این بخش از بازار گذاشته و به دنبال کنار زدن رقیبان خود هستند. هایلو (Haylou) برند جدیدیست که امروزه در بازار ایران بسیار سر و صدا کرده و در میان مخاطبین ساعت‌های هوشمند، ایربادزها و سایر محصولات همراه توانسته جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. ساعت هوشمند هایلو سولار که با نام ساعت Haylou LS05 نیز شناخته می‌شود، جدیدترین ساعت هوشمند این برند چینی می‌باشد. قیمت مقرون به صرفه، امکانات بالا و ظاهر جذاب این ساعت هایلو را می‌توان از دلایل محبوبیت آن دانست. پس از نقد و بررسی ساعت هوشمند هایلو LS02، اکنون با بررسی Haylou Solar LS05 در تیم تحریریه فروشگاهی اینترنتی هدف میزبان شما هستیم.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 : درباره هایلو

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

احتمالا شما هم به تازگی تعریف‌هایی از برند هایلو شنیده‌اید. هایلو یک برند چینی جدید است که به شرکتی معتبر وابسته می‌باشد؛ اما آن شرکت شیائومی نیست!

هایلو برندِ تجاری بین المللیِ شرکتی است که در چین با نام دونگوآن لیشِنگ (Dongguan Liesheng) شناخته می‌شود و این شرکت همکاری‌هایی با شیائومی داشته است. برخلاف برندهایی همچون پوکو (Poco) و ریلمی (Realme) که مستقیما به شیائومی وابسته‌اند؛ هایلو هیچ ارتباط مستقیمی با شیائومی ندارد و به عنوان یک برند مستقل در بازار جهانی شناخته می‌شود. هایلو فعلا تنها در بازار گجت‌های هوشمند واردشده و ساعت‌های هوشمند و ایربادزهای این شرکت چینی در بازار ایران دیده می‌شود. شرکت دونگوآن کار خود را از سال 2015 در بازار چین شروع کرده و در سال 2018 برند هایلو را برای رقابت در بازارهای بین المللی به ثبت رسانده است. 

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 : طراحی، معماری و نمایشگر

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

ماژول ساعت هوشمند هایلو سولار LS05 در ابعادی معادل 4.5x2.3 سانتی متر طراحی شده و می‌توان گفت که نمایشگر بزرگ و مناسبی را در خود جای داده است. وزن این ساعت هوشمند در مجموع 54 گرم بوده و اصلا بر روی دست شما سنگینی نخواهد کرد. طول ساعت با احتساب فریم 27 سانتی متر خواهد بود که به دلیل استفاده از گیره قلابی برای بستن ساعت، می‌توان انتظار داشت که ساعت هوشمند هایلو سولار بر روی هر مچ دست با هر ابعادی قابل استفاده باشد. این ساعت هوشمند تنها با بند مشکی طراحی شده و همان طورکه اشاره کردیم، از سیستم گیره قلابی برای بسته شدن استفاده می‌کند.

بر اساس گفته‌های شرکت هایلو، ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 ساختاری Skin-friendly دارد. می‌توان این جمله را اینگونه بیان کرد که متریال استفاده شده در فریم و بند ساعت هایلو از مواد ضد حساسیت تهیه شده و آلیاژ به کار برده شده در فریم و سیلیکون به کار رفته در بند ساعت در دراز مدت باعث ایجاد حساسیت در پوست کاربر نخواهد شد. علاوه بر این،‌ بند ساعت Haylou LS05 نسبت به دمای بسیار بالا و یا بسیار پایین مقاوم بوده و در شرایط دمایی مختلف تغییر شکل نخواهد داد. بد نیست بدانید که بند این ساعت هایلو قابلیت جداسازی دارد و می‌توانید برای تمیزکردن ساعت و یا استفاده از سایر بندهای تولید شده برای آن، بند سیلیکونی فابریک را جدا نمایید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

فریم نمایشگر از طراحی دایره‌ای بهره می‌برد و به همین دلیل هایلو سولار ال اس 05 بسیار به ساعت‌های کلاسیک شبیه بوده و می‌تواند انتخاب مناسبی برای طرفداران طراحی‌های مینیمالیستی باشد. در این ساعت هوشمند شاهد استفاده از یک نمایشگر LCD با ابعادی معادل 1.28 اینچ هستیم، که به زیبایی درون فریم جای گرفته و به زیبایی این گجت افزوده است. به لطف رزولوشن 240x240 پیکسلی ارائه شده به وسیله این نمایشگر، تصاویر، متن‌ها و رابط کاربری بسیار شفاف بوده و به راحتی قابل مشاهده و خواندن می‌باشد. متاسفانه هیچ لایه محافظی بر روی نمایشگر هایلو سولار دیده نمی‌شود و حتی در سایت این برند نیز به استفاده از لایه محافظ اشاره نشده است؛ که این موضوع باعث می‌شود این نمایشگر بسیار مستعد خراشیدگی باشد. در پایان بخش طراحی لازم است اشاره کنیم که خوشبختانه این ساعت به استاندارد IP68 مجهز شده که موجب می‌شود در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم باشد و بتواند در عمق 2 متری زیر آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. پس حتی در زمان شستن دست‌هایتان هم نیازی به جدا کردن این ساعت هوشمند از خود نخواهید داشت.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 : رابط کاربری و نرم افزار

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

همچون سایر محصولات چینی، در رابطه با سیستم عامل این ساعت هوشمند نیز اطلاعات زیادی در دسترس نیست و تمامی اطلاعات ذکر شده در این قسمت، بر اساس اطلاعات ارائه شده در وبسایت رسمی برند هایلو و تجربه شخصی ما از کار کردن با این ساعت هوشمند می‌باشد. در ابتدای این قسمت بهتر است اشاره کنیم که ساعت هوشمند هایلو از نرم افزار اختصاصی خود بهره می‌برد و کاربران اندروید و ios می‌توانند با سرچ کلمه “Haylou” در فروشگاه نرم افزاری خود، به نرم افزار هایلو فیت (Haylou Fit) دسترسی داشته باشند که از طریق آن می‌توانند ساعت Haylou LS05 را به تلفن همراه خود متصل کنند. حجم نسبتا زیادی از تنظیمات این ساعت هوشمند در نرم افزار هایلو فیت جای گرفته، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در اولین فرصت ساعت خود را به اپلیکیشن هایلو فیت متصل نمایید. پس از اولین اتصال، ساعت هایلو با تلفن همراه شما همگام (Pair) شده و در صورت وجود بروزرسانی، سیستم عامل ساعت شما به روز خواهد شد. هایلو سولار از بلوتوث نسخه 5.0 بهره می‌برد که همین موضوع باعث شده تا اتصال ساعت به تلفن همراه با سرعت بالا و پایداری مناسبی برقرار گردد. پس از هربار اتصال، اطلاعات ذخیره شده بر روی ساعت وارد نرم افزار خواهد شد و شما می‌توانید اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی خود را با کیفیت و جزئیات بهتری مشاهده نمایید.

 

 

متاسفانه واچ فیس‌های زیادی برای ساعت هایلو Solar تهیه نشده و فروشگاه مشخصی نیز در سیستم عامل این ساعت تعبیه نشده است. واچ فیس‌های این ساعت هوشمند به 3 واچ فیس موجود در صفحه تنظیمات ساعت محدود شده و هنوز مشخص نیست که امکان نصب واچ فیس از طریق نرم افزارهای خارجی (Third-party) وجود دارد یا خیر. پیشنهاد می‌کنیم که اگر علاقه زیادی به شخصی سازی صفحه اصلی ساعت خود دارید؛ به دنبال گزینه‌های دیگری در لیست ساعت‌های هوشمند فروشگاه هدف باشید. سیستم عامل ساعت جدید هایلو به ویژگی‌های متعددی نیز مجهز شده است که برخی از آن‌ها عباتند از : یادآور تماس، هشدار ساعت، سیستم تمرین تنفس و در نهایت هشدار عدم تحرک طولانی. امکانات موجود در ساعت هوشمند هایلو سولار، با توجه به قیمت ساعت راضی کننده بوده و می‌توان گفت که در بسیاری از موارد فراتر از حد انتظار ظاهر خواهد شد.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 : سیستم پایش سلامتی

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

یکی از وظایف مهم ساعت‌های هوشمند امروزی، کنترل سلامت بدن است که همین مسئله به چند بخش مجزا تقسیم می‌شود. این بخش‌ها عبارتند از سیستم رهگیری تحرکات ورزشی، سیستم پایش وضعیت خواب و سنسورهای کنترل علائم حیاتی که به صورت غیر مستقیم در عملکرد دو بخش ابتدایی نیز تاثیرگذار هستند.

ساعت هوشمند هایلو Solar LS05 قادر به تشخیص و پایش 12 ورزش مختلف می‌باشد که این ورزش‌ها عبارتند از :

  • دویدن در فضای آزاد
  • پیاده روی
  • دوچرخه سواری در فضای آزاد
  • کوه نوردی
  • دوچرخه ثابت
  • یوگا
  • دویدن بر روی تردمیل
  • تمرین آزاد
  • ژیمناستیک
  • بسکتبال
  • فوتبال
  • و در نهایت قایق سواری

 

اما شاید برای شما سوال باشد که منظور از پایش چیست؟ زمانی که ساعت هوشمند Haylou را بر دست داشته باشید می‌توانید با مراجعه به منوی ساعت و انتخاب بخش Workout، ورزشی که در حال انجام آن هستید را انتخاب نمایید. پس از آن، ساعت متناسب با نوع ورزش، ضربان قلب در طول انجام فعالیت ورزشی، مدت زمان انجام ورزش و... میزان کالری مصرفی شما را در اختیارتان خواهد گذاشت و شما می‌توانید کلیه این موارد را در اپلیکیشن هایلو فیت مشاهده کرده و حرفه‌ای تر ورزش کنید.

سیستم پایش خواب یکی دیگر از امکانات سلامتی این ساعت هوشمند است. اگر پیش از خوابیدن ساعت هوشمند Haylou LS05 را در دست داشته باشید، می‌توانید داده‌هایی همچون ضربان قلب، حرکات بدن در طول خواب، عمیق و یا سبک بودن خواب و... را در اپلیکیشن هایلو مشاهده نمایید. این ساعت هوشمند می‌تواند ضربان قلب را به ‌صورت ۲۴ ساعته و براساس تنظیماتی بسنجد که کاربر برای دوره‌های اندازه‌گیری ضربان تعیین می‌کند. این ویژگی که به فعالیت همیشگی حسگر اپتیکال ضربان‌سنج در دوره‌های زمانی مشخصی منجر می‌شود، مصرف باتری را به‌ طرز محسوسی افزایش می‌دهد.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 : باتری

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

هایلو در جدیدترین ساعت هوشمند خود از یک باتری 340 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. در نگاه اول ممکن است که مقدار کمی به نظر برسد؛ اما اگر با سیستم‌ عامل‌های ساخته شده به دست هوآمی (Huami) کار کرده باشید، می‌دانید که چقدر کم مصرف و بهینه طراحی می‌شوند. همین مطلب در کنار استفاده از سخت افزارهای محدود در داخل این ساعت هوشمند موجب شده تا دوام باتری هایلو سولار بسیار راضی کننده باشد. با استفاده معمولی، این ساعت هوشمند به مدت حداکثر 30 روز همراه شما خواهد بود که این مقدار در مقابل ساعت‌هایی همچون Amazfit GTR که از پنل OLED نیز بهره می‌برد؛ قابل ستایش است. البته جالب است بدانید که در تست‌های ما با تنظیم روشنایی بر روی سطح 3 و فعال بودن 24 ساعته سنسور ضربان قلب، هایلو سولار توانست به مدت 15 روز با یک بار شارژ دوام بیاورد که این مقدار قابل توجهیست!

خوشبختانه سیستم شارژ مغناطیسی به کاررفته در این ساعت هایلو بسیار خوش ساخت بوده و برای شارژ Haylou LS05 تنها لازم است که داک شارژ مغناطیسی را به کنسول پشتی ساعت متصل نمایید. شارژ کامل دستگاه نزدیک به 3 ساعت زمان خواهد برد.

 

سخن پایانی :

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

هایلو سولار LS05 جز محدود ساعت‌های هوشمندیست که ظاهر کلاسیک آن برای هر کاربری جذاب بوده و می‌تواند خود یک عامل بزرگ در موفقیت این ساعت هوشمند باشد. از طرفی دیگر هایلو برند جدیدی بوده و قیمت ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 را به گونه‌ای تنظیم کرده تا بتواند با برندهای قدیمی بازار رقابت کند. ظاهر جذاب، امکانات بالا، باتری مناسب و... همگی دلایلی هستند که موجب می‌شود خرید هایلو سولار LS05 بتواند تصمیمی معقولانه به نظر برسد.

در پایان این نقد و بررسی می‌توانید نگاهی هم به لیست جامع ساعت‌های هوشمند موجود در فروشگاه اینترنتی هدف داشته باشید؛ که موجب می‌شود بتوانید با مقایسه برندهای مختلف، تصمیم گیری بهتری داشته باشید. شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما در تیم پشتیبانی فروشگاه هدف در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

نقاط قوت :

  • فریم آلومینیومی با کیفیت
  • نمایشگر بزرگ با رزولوشن بالا
  • بهره مندی از استاندارد IP68
  • دقت بالای سنسورهای پایش سلامتی

 

نقاط ضعف :

  • واچ فیس‌های محدود
  • عدم پشتیبانی از ورزش‌های آبی
  • عدم بهره مندی از محافظ نمایشگر

 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده