بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H | ترکیب سادگی و کیفیت بالا

نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H | ترکیب سادگی و کیفیت بالا

مانیتور ایسوس VZ239H مدل 23 اینچ یکی از مانیتورهای ساده با قیمت مناسب و در عین‌حال کارآمد است. مدل VZ279H مدل 27 اینچی مانیتور است. ایسوس به‌عنوان تولیدکننده محصولات دیجیتال که در ایران بیشتر به‌خاطر لپ‌تاپ‌هایش مطرح شده است، در حوزه‌ی تولید مانیتور هم محصولات با کیفیتی را تا کنون به بازار عرضه کرده است. از مانیتورهای ساده و اداری تا مانیتورهای حرفه‌ای مخصوص بازی و کارهای گرافیکی.

مانیتورهای ایسوس VZ239H و VZ279H با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 هستند. پنل صفحه نمایش استفاده شده در این مانیتورها از نوع IPS بوده که شفافیت، غلظت و دقت رنگ در آن به نسبت سایر پنل‌ها بیشتر است. ایسوس در این مانیتور از الگوی طراحی ساده و بسیار زیبایی استفاده کرده و حاشیه اطراف نمایشگر را به کمترین میزان رسانده است. به این نوع طراحی، طراحی Frameless می‌گویند. از مانیتورهایی که حاشیه اطراف صفحه‌نمایش آن‌ها بسیار کم است، می‌توان برای ترکیب کردن مانیتورها هم استفاده کرد. مانیتور Asus VZ239H و Asus VZ279H از این جهت گزینه‌ی ایده‌آلی برای افرادی به‌حساب می‌آیند که قصد دارند همزمان از دو یا سه مانیتور در کنار هم استفاده کنند.

پشتیبانی از زاویه دید 178 درجه‌ای، فناوری Eye Care برای مراقبت از چشم‌ها هنگام کار مانیتور، پشتیبانی از نمایش 16.7 میلیون رنگ، زمان پاسخ‌گویی 5 میلی‌ثانیه و امکانات جانبی تقویت کیفیت تصویر از دیگر ویژگی‌های مانیتور 23 اینچی ایسوس VZ239H و مانیتور 27 اینچی ایسوس VZ279H هستند که در ادامه قصد داریم دقیق‌تر به آ‌ن‌ها نگاه کنیم. در مجموع با خرید مانیتور ایسوس VZ239H می‌توانید یک مانیتور زیبا و با کیفیت را برای انجام کارهای خود در اختیار داشته باشید.

 

طراحی و کیفیت ساخت مانیتور Asus VZ239H

 

نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H

 

مانیتور ایسوس VZ239H طراحی بسیار ساده و زیبایی دارد. پایه خود مانیتور در یک چارچوب بدون قاب (Frameless) قرار گرفته است و تنها در قسمت پایینی مانیتور شاهد یک حاشیه یک دست هستیم که وسط آن لوگو ایسوس به‌چشم می‌خورد. بدنه مانیتور طراحی باریکی داشته و تنها 7 میلی‌متر ضخامت دارد که این مورد هم به زیبایی بیشتر مانیتور کمک کرده است. پایه نگه‌دارنده مانیتور هم به شکل حلقه ای بوده و طراحی زیبایی دارد.

ابعاد مانیتور با پایه 531x387x211 میلی‌میتر است و وزن آن هم تنها 2.7 کیلوگرم است. همان‌طور که مشخص است با یک مانیتور ظریف و سبکی طرف هستیم. پشت مانیتور هم طراحی ساده‌ای داشته و تنها لوگو ایسوس روی آن قرار گرفته است. در قسمت پایینی پشت نمایشگر، یک بخش کوچک برای قرارگیری پورت‌های مانیتور درنظر گرفته شده است. مانیتور Asus VZ239H در مجموع یک مانیتور ساده، زیبا و سبک است.

 

صفحه‌نمایش مانیتور ایسوس VZ239H/VZ279H

 

نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H

 

طبیعتا مهم‌ترین قسمت یک مانیتور، صفحه‌نمایش آن است. ایسوس در مانیتور VZ239H از یک نمایشگر 23 اینچی و در مانیتور VZ279H از یک نمایشگر 27 اینچی با پنل IPS استفاده کرده است. غلظت بالای رنگ‌ها در این پنل صفحه‌نمایش باعث شده علاوه بر کارهای روزمره، تماشای فیلم و همچنین انجام کارهای گرافیکی با آن جذاب باشد. همچنین سبک طراحی بدون قاب و حاشیه‌های بسیار کم، باعث می‌شود نمایشگر کمی بزرگ‌تر به‌نظر برسد. علاوه بر این تجربه تماشای فیلم و بازی‌های ویدیویی با آن لذت‌بخش‌تر است.

کیفیت تصویر مانیتور Full HD با رزولوشن 1920x1080 است و از نمایش 16.7 میلیون‌ رنگ پشتیبانی می‌کند. زاویه دید بسیار خوب 178 درجه‌ای مانیتور هم باعث می‌شود که در زوایای مختلف، هنگام مشاهده تصویر دقت رنگ‌ها تا حد بالایی حفظ شوند. میزان روشنایی صفحه‌نمایش هم 250 کاندلا بر متر مربع است که یک میزان کاملا استاندارد برای مانیتورها به‌حساب می‌آید. نرخ کنتراست تصویر هم 1000:1 بوده که میزان غلظت تیره‌ترین و روشن‌ترین قسمت تصویر نشان می‌دهد که عدد مناسبی برای مانیتور است. گستره‌ی کنتراست داینامیک مانیتور هم که نشان‌دهنده نهایت غلظت رنگ در روشن‌ترین و تیره‌ترین حالت است، 80000000:1 است.

 

نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H

 

از دیگر ویژگی‌های فنی مانیتور ایسوس VZ239H می‌توان به زمان پاسخ‌گویی (Response Time) خوب 5 میلی‌ثانیه آن اشاره کرد. در واقع هر چه این عدد کمتر باشد، یعنی تبدیل رنگ‌ها به یک دیگر در مانیتور سریع‌تر انجام می‌شوند. در حال کار و استفاده‌ی روزمره به‌دلیل اینکه سرعت در پردازش رنگ‌ها اهمیت زیادی ندارد، شما اصلا با کم بودن این عدد تغییری را احساس نمی‌کنید. سرعت پاسخ‌گویی مانیتور در هنگام تجربه بازی‌های ویدیویی عملکرد خود را نشان می‌دهد. نرخ نوسان تصویر و نهایت رفرش‌ریت (Refresh Rate) مانیتور هم 75 هرتز است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده