مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نقد و بررسی لپ تاپ Asus R545 | مالتی مدیا کلاسیک ایسوس

نقد و بررسی لپ تاپ Asus R545 | مالتی مدیا کلاسیک ایسوس

سری لپ تاپ های R545 یکی از سری لپ تاپ‌های مالتی‌مدیا شرکت ایسوس است که در بازارهای جهانی با عنوان Asus X545 هم شناخته می‌شود. بر خلاف سبک طراحی لپ تاپ‌های سری Vivobook و ZenBook که طراحی‌های ظریفی داشتند، ایسوس در این سری از الگوی کلاسیک لپ تاپ‌های خود استفاده کرده است.

چه برای انجام کارهای روزانه و چه برای تجربه کارهای تخصصی‌تر می‌توانید روی عملکرد Asus R545 حساب باز کنید. ایسوس از پردازنده‌های قدرتمند نسل دهمی اینتل برای پردازش اطلاعات بر روی این سری استفاده کرده است. پردازنده‌های Intel Core i3 تا Intel Core i7 و محدوده‌ی سرعت 1.8 تا 4.9 گیگاهرتز به شما اجازه‌ی فعالیت‌های گسترده‌ای را روی لپ تاپ می‌دهد. علاوه بر کارت گرافیک یک‌پارچه‌ی Intel UHD Graphics بر روی مدل‌های حرفه‌ای‌تر لپ تاپ R545 از کارت گرافیک‌های جدید NVIDIA مدل GeForce MX230 با 2 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی هم استفاده شده است. بر روی کانفیگ‌های مختلف حافظه‌ی رم متفاوتی هم متناسب با سیستم پردازشی درنظر گرفته شده است اما همه آن‌ها قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت از نوع DDR4 را دارند.

لپ تاپ های ایسوس R545 نمایشگری به بزرگی 15.6 اینچ دارند که در مدل‌های مختلف از پنل IPS و TN با کیفیت‌های HD و Full HD روی آن ها استفاده شده است. همه صفحه نمایش‌های این سری از لپ تاپ ها از زاویه دید 178 درجه‌ای پشتیبانی می‌کنند. همچنین با توجه به نوع طراحی، نمایشگر 83 درصد سطح پنل جلویی R545 را پوشانده و حاشیه‌های کمی اطراف صفحه نمایش به چشم می‌خورد. برای ذخیره‌سازی اطلاعات در لپ تاپ هم فضای بسیار خوبی در اختیار شما قرار گرفته است. هارد دیسک ترکیبی تا 1 ترابایت از نوع HDD و 512 گیگابایت از نوع SSD خیال شما را از بابت ذخیره اطلاعات راحت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ می‌توان به حسگر تشخیص اثر انگشت اشاره کرد.

در مجموع لپ تاپ ایسوس R545 یک لپ تاپ با کیفیت با طراحی جذاب و کلاسیک است که برای طیف گسترده‌ای از کاربران امکانات خود را آماده کرده است. با خرید لپ تاپ ایسوس R545 هم می‌توانید کارهای روزانه و هم کارهای حرفه‌ای خود را با آن مدیریت کنید.

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ ایسوس R545

 

نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام مطلب مرتبط نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام

لپ تاپ ایسوس R545

 

معمولا در سری لپ تاپ‌های جدید ایسوس شاهد طراحی‌های ظریف و سبک هستیم ولی در این سری خاص ایسوس از آنجایی که از درایور نوری DVD-RW استفاده کرده است، نوع طراحی لپ تاپ کمی متفاوت شده است. در اولین مرحله این مورد باعث شده تا ضخامت لپ تاپ R545 بیشتر سایر مدل‌های ایسوس باشد. ضخامت 2.37 سانتی‌متری بدنه‌ی لپ تاپ با اینکه به نسبت سری‌های ZenBook و برخی مدل‌های VivoBook بیشتر است اما شیوه‌ی طراحی ایسوس باعث شده این ضخامت زیاد خیلی هم به‌چشم نیاید. در واقع به نسبت لپ تاپ‌های طراحی قدیمی، این لپ تاپ بسیار زیباتر و جمع‌و‌جورتر به‌نظر می‌رسد.

ابعاد لپ تاپ 360x234x23.7 میلی‌متر بوده و وزن آن هم 1.9 کیلوگرم است. باز هم ایسوس تمام تلاش خود را کرده تا به وزنی کمتر از 2 کیلوگرم برای لپ تاپ 15.6 اینچی برسد تا شما مشکلی از بابت جابه‌جایی لپ تاپ نداشته باشید. ایسوس در لپ تاپ R545 از قطعه‌ی فلزی کمکی بر روی کناره‌های عمودی پنل صفحه‌نمایش استفاده کرده است. وظیفه‌ی این قطعه، محکم نگه‌ داشتن پنل صفحه نمایش به بدنه‌ی اصلی لپ تاپ است تا در هنگام تایپ سریع و کار کردن با لپ تاپ صفحه‌ نمایش ثبات زیادی باشد و تکان نخورد.

لپ تاپ ایسوس R545 برای افرادی به دنبال یک لپ تاپ جذاب و با دوام هستند و زیبایی لپ تاپ برای‌شان اهمیت دارد، یک گزینه‌ی مناسب است. این سری در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری به بازار عرضه شده است.

 

صفحه نمایش لپ تاپ Asus R545

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus R545

 

همه کانفیگ‌های لپ تاپ Asus R545 صفحه نمایش‌های بزرگ 15.6 اینچی دارند. اما با توجه به رده کاربری هر کدام از مدل‌ها، از صفحه نمایش‌های مختلفی برای برآورده کردن انتظار کاربرهای مختلف استفاده شده است. برای مثال ایسوس R545 هم صفحه نمایش با پنل TN و هم IPS دارد. در مدل‌های ابتدایی این سری همچنین از صفحه نمایش با کیفیت HD رزولوشن 1366x768 استفاده شده است. اما بروی مدل‌های حرفه‌ای‌تر شاهد صفحه نمایش Full HD با رزولوشن 1920x1080 هستیم که کیفیت بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس R545 در همه‌ی مدل‌ها به روکش مات (Anti Glare) مجهز شده که باعث می‌شود صفحه نمایش نوری را از خود منعکس نکند. به همین خاطر می‌توانید با خیال راحت با این لپ تاپ در محیط‌های پر نور هم کار کنید. پشتیبانی از زاویه دید 178 درجه‌ای از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش این سری لپ تاپ است. همچنین با توجه به پوشش‌دهی 83 درصدی پنل جلویی لپ تاپ، توسط نمایشگر، باعث می‌شود صفحه نمایش بزرگ‌تر به نظر رسیده و تجربه کار با آن لذت‌بخش‌تر باشد. بر روی حاشیه‌ی پایین صفحه نمایش یک لوگو Asus و بر روی حاشیه‌های بالایی یک وب‌کم با کیفیت VGA قرار گرفته است. وب‌کم این لپ تاپ کیفیت بالایی نداشته و پیشنهاد می‌شود برای برقراری ارتباط تصویری با کیفیت‌تر از وب‌کم‌های جانبی استفاده کنید.

این مطلب ادامه دارد....


برای خواندن ادامه مطلب به فروشگاه اینترنتی هدف مراجعه کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده